Nyheter fra Ford

Se Jan Erik Larssen kjøre «verstingen» - nye Ford Fiesta ST

Denne bilen er hysterisk morsom å kjøre! Det er den kjente TV-programlederen og bilentusiasten Jan Erik Larssens dom etter noen timer bak rattet på den 200 HK sterke nye Ford Fiesta ST.

– Den har altså en respons i både styring og motor som er helt vill, sier Larssen entusiastisk om Fords nye lille råtass.

Med kunnskap hentet fra utviklingen av sportsbilene Focus RS og Ford GT setter den lille råtassen Ford Fiesta ST en helt ny standard for kjøreglede i sitt segment.

Nye Fiesta ST har en rekke nye teknologier som gjør den ekstra morsom å kjøre, enten det er til og fra jobb eller på lukket bane. 0-100 km/t gjør minstemann i Ford Performance-familien unna på 6,5 sekunder, og speedometernålen stopper først på 232 km/t.

Les: Her er alt du trenger å vite om nye Ford Fiesta ST

Ulike kjøremodus og utrolig grom lyd

Nye Ford Fiesta ST får også for første gang ulike kjøremoduser – Normal, Sport og Bane – noe som igjen påvirker bilens motor, styring og stabilitetskontroll. Bilens karakter kan med et knappetrykk endre seg fra en lettkjørt pendlerbil til en sprek banebil.

De ulike kjøremodusene påvirker også bilens lyd for å gi deg en enda mer komplett kjøreopplevelse. Dette skjer ved hjelp av en elektronisk lydforbedringsteknologi og en aktiv ventil som er koblet opp mot bilens eksosanlegg.

Pris fra 342 000 kroner for nye Ford Fiesta ST

–  Det er utrolig grom lyd i den bilen her, og grom lyd er viktig for den rette kjøreopplevelsen, sier Larssen.

For 342 000 kroner får du en meget godt utstyrt Fiesta ST. Som standard følger det nemlig med Recaro-seter i skinn, 18 tommer aluminiumsfelger, røde bremsekalipere, eksklusivt B&O PLAY lydanlegg og så videre. For 5000 kroner ekstra får du også nå råtassen i en 5-dørs variant.

Se hvordan prøvekjøringen gikk her:

F G L I
Les mer:
#Fiesta#Fiesta ST#Ford Fiesta#Ford Performance#Performance

Les mer om nye Ford Fiesta ST her

Relaterede artikler